Bancuri din Ardeal

Doi ardeleni se întâlnesc pe stradă:
- De ce eşti amãrît, Ioane?
- Cum să nu fiu amãrît, mãi Gheo, dacă mi-o murit un bou.
- Eh, uite aşe ne-om duce, unu' după altu'.


 

Un cioban ardelean stătea pe iarbă, în apropierea unei fântâni.
Un om se duce la fântână să bea apă.
- Nu bea, omule, e otrăvită !
- Nem tudom.
- Apoi bea, dar încet, că-i rece.


Un român călătoreşte cu trenul cu un ungur.
La un moment dat, ungurul îl întreabă pe român ce scrie pe geam?
El îi răspunde: "nu scoateţi capul pe fereastră!"
- Şi mai jos?
- Acelaşi lucru, dar in franceză.
- Mai jos?
- In engleză.
- Mai jos?
- In italiană.
- Dar în ungureşte nu scrie?
- Nu, voi aveţi voie.


Un ardelean intră într-un bar la New York.
Barmanul îl ia tare din prima şi îi spune că în acest bar se bea numai la pariu.
- Domnule, io pun pariu cu tine ca nu poţi să bei o sticlă de Whisky în 30 de minute.
Ardeleanul îşi cere scuze, iese din bar şi apare peste 10 minute înapoi, pune banu' pe tejghea şi acceptă provocarea...
Barmanul îi dă sticla, ardeleanul o termină în 10 minute.
Barmanul, stupefiat...
- Domnule, dar n-am crezut că aşa ceva e posibil. N-am crezut că sunteţi în stare de aşa ceva. Nimeni nu a mai reuşit!
Ardeleanul:
- Nici io n-am crezut, da' m-am dus la barul de peste drum să verific!


Un grup de oameni de mai multe naţii vorbesc depre dificultatea unor limbi.
- Franceza e oribilă - se plânge francezul. Imaginati-vă că noi zicem "bordo" şi scriem "Bordeaux"!
- Păi şi ce, zice bătrânul secui. E nimic faţă de noi care zicem "allomas" si scriem "gara"...


- Ia povesteşte, Gheo, cum o fo' cu accidentul de maşină?
- Apoi, o fost aşe: noi am mărs pă drum tăt 'nainte şi când drumu' o luat-o spre stânga, noi tăt 'nainte...



La aniversarea a 20 de ani de căsătorie, un ungur invită la el o familie de prieteni români.
La începutul mesei, gazda ţine un toast, încercând să vorbească româneşte cât mai corect:
- Aş vre se molţomesc la Dumnezeu pentru ei doizeci ani petrecoţi alături de soţia me.
- Alături de soţia mea, îl corectă prietenul român.
- Alături de soţia te ...noma de 4 ani...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu